copywriting, DwaCreo, agencja, kreatywna

Copywriting, jak to łatwo powiedzieć

Copywriting

W pracy copywritera nie wystarczy znajomość zasad poprawnej polszczyzny, lekkość pióra i erudycja. Niezbędna jest wiedza z zakresu marketingu, psychologii reklamy, perswazyjnej komunikacji. Tekst, niezależnie od formy i pola eksploatacji,  ma sprzedawać: produkt, markę, ideę.

Opracowanie skutecznego tekstu wymaga wiedzy i czasu, potrzebnego na zebranie informacji o przedmiocie pracy, potrzebie grupy docelowej, celu publikacji,   strategii komunikacyjnej oraz konkurencji. Jeśli zleceniodawca nie ma przygotowanej strategii, copywriter  samodzielnie musi poznać potrzeby grupy docelowej, a nawet ją zdefiniować. Innymi słowy musi wiedzieć, w czyim imieniu mówi, o czym mówi oraz do kogo mówi.

Wiedzę o przedmiocie tekstu można pozyskać od zleceniodawcy, jak też podczas samodzielnych poszukiwań – czytaniu artykułów eksperckich, forów branżowych, tekstów konkurencji, poznawaniu trendów i konsumentów. Wiedza daje swobodę.

Copywriter musi określić, kim jest odbiorca jego komunikatu, co ma dla niego wartość, czego się obawia, z czym się utożsamia, co go chwyta za serce…

Dobry tekst to tekst klarowny, łatwy  w odbiorze, zachęcający do konkretnej aktywności. Copywriter dzieli tekst   na akapity,  stosuje wyróżnienia,    konstruuje nagłówki. Inaczej opracowuje tekst do newslettera, inaczej na stronę internetową, inaczej do ulotki, inaczej do nagrania, inaczej…

Słowo ma moc wzbudzania emocji, tęsknoty, pragnienia. Słowo może dawać impuls do działania i poczucie przynależności. Dlatego też tekst przykuwający uwagę odbiorcy ma większą skuteczności niż klasyczna reklama z nieśmiertelnym „kup teraz”.

Jak wygląda praca nad zleconym tekstem:
  • Podjęcie ustaleń ze Zleceniodawcą, poznanie wytycznych.
  • Zbieranie informacji.
  • Praca  koncepcyjna.
  • Opracowywanie tekstu, poprawki, korekta.
  • Uwzględnienie ewentualnych uwag zleceniodawcy.
  • Publikacja.

Tworzymy nazwy i hasła, teksty na stronę www i na blog firmowy, artykuły specjalistyczne, newsy prasowe, wywiady, opisy produktów, ulotki, plakaty, prezentacje.

Zapraszamy do współpracy.

lizing 1 300x200 - Copywriting, jak to łatwo powiedzieć
lizing 2 300x199 - Copywriting, jak to łatwo powiedzieć
lizing 4 300x210 - Copywriting, jak to łatwo powiedzieć
lizing 3 300x210 - Copywriting, jak to łatwo powiedzieć
lizing 5 300x169 - Copywriting, jak to łatwo powiedzieć
Magda
dwacreo@dwacreo.pl