Słowa, DwaCreo, 2Creo, agencja, kreatywna, reklamowa, PR, nagłówki, nazwa, copywriting

Naming to poważna sprawa

Czym jest nazwa? To, co zwiemy różą, pod inną nazwą równie by pachniało.
W. Szekspir

Ale czy na pewno? Czy bez tego krótkiego, pozornie nieznaczącego słowa, róża mogłaby się stać tym, czym jest dzisiaj? Symbolem miłości, inspiracją legionów artystów… i najlepiej sprzedającym się kwiatkiem w historii. Przecież nie zawdzięcza tego wszystkiego tylko i wyłącznie swojemu wyglądowi? Cała moc róży tkwi w jednym prosty słowie: ®óża. I we wszystkich emocjach, które budzi to słowo.

Jaką moc mają słowa?
Słowa mają moc nadawania kształtu naszej rzeczywistości, nazywania naszych myśli, pragnień i marzeń. I tylko od nas zależy, czy wykorzystamy ich możliwości. Wolelibyśmy żyć w świecie, w którym wystarczy poświęcenie, pasja i ciężka praca, by nie martwić o jutro. Świecie, w którym nie trzeba się chwalić. Ale naszej rzeczywistości daleko do takiego ideału. Sam pewnie nie raz obserwowałeś, jak rzetelne przedsiębiorstwa przegrywają z takimi, które  wydają fortunę na reklamę. W czasach ostrej konkurencji, nasycenia rynku i klienta nie mającego czasu na refleksję, to często reklama decyduje o sukcesie albo porażce. To ona wyznacza  granicę między prężnie rozwijającą się firmą a wegetacją i walką o byt.

Podstawą jest…
Marketing  nie jest  kwestią wyboru, lecz koniecznością. Nie zmienia to faktu, że  w wiecznej pogoni za nowymi ścieżkami dotarcia do klienta, reklamami, promocjami i social mediami często zapominamy o rzeczach podstawowych. Bo zanim klient sięgnie po Twój produkt, zanim zwróci uwagę na Twoją reklamę i facebookowy profil… zobaczy nazwę. To z nią ostatecznie skojarzy Ciebie, Twoje produkty lub usługi, a także wszystkie emocje.

Fizyka kwantowa?
Mogłoby się wydawać, że opracowane dobrej nazwy dla własnej firmy nie jest  trudnym zadaniem. W końcu to nie fizyka kwantowa. Poradziłeś sobie z założeniem biznesu, a miałoby Cię przerosnąć wymyślenie jednego słowa? Niestety, rzeczywistość nie jest tak kolorowa. Przypomnij sobie, jak często wybuchałeś śmiechem,  widząc co bardziej kreatywne szyldy małych rekinów biznesu, jak musiałeś się męczyć z przydługimi, łamiącymi język i zdrowy rozsądek nazwami swoich kontrahentów czy partnerów. Ciężko podejrzewać tych wszystkich ludzi o brak gustu, mózgu czy piątej klepki.

Co tak naprawdę znaczy „dobra nazwa”?
Firmowa nazwa powinna być w miarę krótka, łatwa do zapamiętania i zapisania, odnosić się do branży w jakiej działa firma i jej charakteru,  filozofii, komponować się z grafiką i stylistyką biznesu, posiadać wolną domenę firmowa… i spełniać jeszcze kilka innych, pozornie nie ważnych wymagań.

Nie oszukuj się, nie oczekuj od nas magii!
Nie stworzymy dla Ciebie czarodziejskiego słowa klucza, które sprawi, że klienci będą do Ciebie bić drzwiami i oknami. Co możemy zrobić, to wymyślić dla Ciebie nazwę, która zachęci klienta do skorzystania z Twoich usług, zapada łatwo w pamięć i pasuje do rynku, w jakim działasz. Nazwę z którą Twój klient może się utożsamiać. Jesteśmy ludźmi, którzy tworzą historię. W tym wypadku taką historię, w która są w stanie uwierzyć Twoi klienci. Tyle i aż tyle. Oferujemy zarówno wymyślenie nazwy dla Twojej firmy jak i kompleksową usługę brandingową.

Jak to wygląda w praktyce?
Pewnie chcesz wiedzieć, jak to wygląda w praktyce. Praca nad odpowiednią firmową nazwą to proces wieloetapowy. Przede wszystkim musimy Cię poznać. Ciebie, Twoją firmę i jej filozofię a także grupę docelową, do jakiej kierujesz swoje produkty lub usługi. Kolejnym etapem jest research  rynku, zagranicznych trendów i innowacji oraz Twojej branżowej konkurencji. Dopiero uzbrojeni w tę wiedzę możemy przystąpić do właściwej pracy. Jej efektem jest kilka, naszym zdaniem, najbardziej odpowiednich propozycji nazwy, wraz z krótkim uzasadnieniem, sprawdzonych zarówno pod względem praw autorskich w urzędzie patentowym, jak i dostępności najlepszych wolnych domen internetowych. Wybór zostawiamy Tobie. To Twój biznes, my możemy służyć tylko naszą wiedzą, doświadczeniem i wyobraźnią.

Mateusz Kaczyński

Magda
dwacreo@dwacreo.pl
No Comments

Wpisz komentarz