
11 paź Dobre logo nie jest złe
Logo to podstawowy – obok nazwy – element firmowej tożsamości, oddający jej charakter, a czasem również działalność i specyfikę. Umieszczany jest na szyldach, strojach pracowników, materiałach informacyjnych i promocyjnych, jak strona internetowa, wizytówka, ulotka, katalog, reklama. Wyznacza kierunek całemu systemowi komunikacji marki, dzięki czemu klient może zidentyfikować jej produkty lub usługi.
Znaczenie logo nie tkwi w urodzie, ale w informacji, którą niesie. Mówi za pomocą formy, stylu, koloru czy nawet symboliki, wywołujących u odbiorcy konkretne skojarzenia i emocje. Powinno być wyraziste i pozbawione nadmiernej ilości detali tak, by dobrze i czytelnie prezentowało się w różnych formatach i na różnych nośnikach. Musi zwracać uwagę i pozostawać w pamięci.
Paul Rand, guru nowoczesnego designu i jednocześnie twórca znaków firmowych znaczących światowych marek, jak IBM czy UPS, był zwolennikiem prostoty – mówił, że logo nie musi być ekscentryczne, by było oryginalne i zapadało w pamięć. Dążenie do wyrazistej i prostej formy to jednak często wiele godzin pracy.
Ten mały znak graficzny – logo, należy do najtrudniejszych zadań projektowych stojących przed grafikiem. Lepiej zadanie zaprojektowania logo zlecić profesjonalistom. Logo bowiem identyfikuje firmę przez okres jej istnienia.
Tutto bene:)