
12 paź Social Media Marketing dla gastronomii – czym się to je
Zarządzasz restauracją, kawiarnią, cukiernią? Chcesz wiedzieć, jak skutecznie prowadzić marketing w social media po to, by rozszerzyć wiedzę o Twoich usługach i zwiększyć lojalność klientów? Facebook, Instagram, Twitter mogą odegrać istotna rolę w promocji Twojego biznesu.
Nie działaj pochopnie. Zacznij od określenia, kim są Twoi klienci i spróbuj wejść w ich skórę. Zastanów się, dlaczego mogą chcieć odwiedzić Twój lokal, a następnie znajdź odpowiedni ton komunikacji wizualnej i werbalnej, dopasowany do jego charakteru i tym samym klienteli, pamiętając, że ludzie odwiedzają social media z podobnego powodu jak chodzą do restauracji – chcą popatrzeć na siebie, porozmawiać, zrelaksować, posmakować. Zastanów się, kto powinien być twarzą lokalu, np. w przypadku klubu muzycznego szalony barman, a restauracji z autorskim menu kreatywny szef kuchni.
1. Cover to Twoja wizytówka. Masz do wykorzystania 851×351 darmowych pixeli na reklamę restauracji. Nie zmarnuj ich na byle jakie zdjęcie – pokaż smakowite potrawy, ludzi delektujących się jedzeniem, atuty. Dbaj, by wszystkie materiały graficzne wpisywały się w jeden, spójny layout.

2. Wyeksponuj istotne dane. Wyróżnij wszystkie informacje ważne z punktu widzenia użytkownika dotyczące lokalizacji restauracji oraz dojazdu i parkowania, telefonu, godzin otwarcia, metod płatności, kart lojalnościowych, a także menu. Odpowiadaj na zapytania, wyjaśniaj wątpliwości.

3. Korzystaj z fotografii. Używaj smakowitych zdjęć potraw z menu i nastrojowych fotografii restauracji. Działaj na zmysły, budź marzenie, wzbudzaj pragnienia.
4. Miej przygotowane niespodzianki. Oferuj Swoim fanom kupony promocyjne, zaproszenia na degustacje, oferty dnia.
5. Dziel się wiedzą np. na temat zdrowego stylu życia, przepisami kulinarnymi, ciekawostkami, śmiesznostkami. Odwołuj się do skojarzeń z zakresu literatury, sztuki, życia codziennego, podróży.
6. Korzystaj z narzędzi reklamowych, kierując je dokładnie do Swoich odbiorców. Zawieraj sojusze z ludźmi i organizacjami działającymi na Twoim terenie. Daj się znaleźć.