
18 paź Czy plakat to przeżytek?
Posted at 18:04h
in Design
Plakat wciąż należy do najczęściej wykorzystywanych form grafiki użytkowej i reklamowej. Jak mówił Henryk Tomaszewski, ,,plakat jest obrazem do czytania”. Inny znakomity artysta dowodził, że ,, plakat musi śpiewać”. Plakat jest jedną z najbardziej lubianych przez nas form wypowiedzi. Projektując, trzymamy się poniższych zasad.
-
- Plakat musi być dostosowany do celu i odbiorcy.
Inaczej konstruuje się plakat, który ma zostać powieszony na ścianie kawiarni, inaczej ten na witrynie, jeszcze inaczej plakat umieszczany na słupie ogłoszeniowym. Inaczej plakat komunikujący wydarzenie kulturalne, inaczej plakat informujący o promocji lemoniady.
- Plakat musi być dostosowany do celu i odbiorcy.
-
- Tytuł jest najważniejszy.
Informuje o temacie plakatu. Ma zainteresować odbiorcę i skłonić do zapoznania się z treścią.
- Tytuł jest najważniejszy.
-
- Przekaz powinien być jasny.
Informacja musi być logiczne i klarowna tak, by odbiorca nie musiał poddawać jej komplikowanym procesom myślowym. Z reguły ma tylko kilka sekund na zapoznanie się z komunikatem.
- Przekaz powinien być jasny.
-
- Grafika musi być najwyższej jakości.
Komunikat na plakacie powstaje z połączenia tekstu i grafiki. Zwięzłość, przejrzystość, prostota, czytelność z określonej odległości, logiczna konstrukcja dotyczy zarówno informacji tekstowej, jak i formy graficznej. Plakat dobrze zaprojektowany przyciągnie uwagę i zapadnie w pamięć.
- Grafika musi być najwyższej jakości.
- Odpowiedni do miejsca ekspozycji format.
[/vc_column_text]








